vineri, 19 iulie 2013

Marketingul pepenilor

Din serialul Marketing-ul pentru toți, astăzi vă prezint marketingul pepenilor. Adică a lubeniței, măi neserioșilor, la ce v-ați gândit?
Am ales această temă deoarece pe măsură ce scriu aceste rânduri, pe fereastra sufrageriei mele rulează reclama „Pepeni. Haideți la pepeni.”. Nu știu dacă ați auzit-o și voi, sau dacă în zonele în care locuiți se difuzează, dar nu vă imaginați că ați pierdut nuș' ce capodoperă publicitară. Reclama în discuție presupune unul sau doi bărbați de vârstă medie, echipați cu un portavoce (e o portavoce sau un portavoce?) care urlă din toți rărunchii :„Peeeepeeeeni, haideeeeți la peeeepeeeeni, peeepeeeni proaspeți aveeeem, 1 leu kilogramul. Cine dorește pepene să vină la mașină, avem pepeni proaspeeeeeți.”. Probabil cunoașteți modelul. Două observații aș avea de făcut:
1.  Pe lângă regia și scenariul producției, în care subiect n-aș vrea să intru, nu de alta dar nu-s specialist, aș vrea să evidențiez și să mă opresc puțin asupra aspectului publicului țintă. Pe lângă publicul vizat al produsului, există întotdeauna și acea categorie sau nișă a publicului care n-are sau nu vrea să aibă nicio treabă cu produsul. Să-l luăm, de exemplu, pe nea portarul de la Stadionul de lângă blocul în care locuim. Om la a doua spre a treia vârstă, plictisit și bătut în cap de soare și de soartă, urmărind reclama sus menționată oferă următorul feedback:
„ Păi da cu cat dai kilu dă pepene, domnu'?"
„ Păi prima oară să ne dai să gustăm, domnu, nu așa”
și alte replici asemănătoare pe care stimabilii domni cu pepeni preferau să le ignore. Acuma, te pui cu omu'plictisit?

2. În zilele noastre și contextul economic actual e foarte greu sa rămâi în afaceri. Iată că domnii cu pepenii au înțeles acest lucru și au introdus și serviciul de livrări la domiciliu, mă rog, livrări la parcarea domiciliului și își marketează intens serviciul.

Bravo, domnilor, mă înclin, numa `că începe ora de liniște în bloc și serviciile dumneavoastră ar fi highly appreciated dacă...n-ar fi :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu